Dag 1 en 2 Bogota

4 september 2015 - Bogotá, Colombia

Dag 1

De vlucht naar Amerika voor onze tussenstop is lekker rustig verlopen. In Atlanta hadden we een tussenstop van 4,5 uur,die iets anders liep dan verwacht. We hebben namelijk 2 uur in de rij gestaan voor een stempeltje in ons paspoort. Daarna zijn we direct naar de gate gegaan en hadden we nog een half uur om te relaxen. De vlucht die daarop volgde vloog letterlijk en figuurlijk voorbij. Eenmaal aangekomen in Bogota konden direct onze bagage oppikken en op zoek gaan naar een taxi. Na een te dure (we blijven toch toeristen he) maar comfortabele rit zijn we eindelijk aangekomen bij ons hostal 'Swiss Martinik'. Meteen FF lekker kunnen douchen, want dat was wel nodig na die lange reis.Daarna zijn we gelijk ons bed in gedoken.

Dag 2

We waren vroeg wakker vanwege het tijdverschil. Na een simpel ontbijtje in het hostel, zijn we op verkenning gegaan in Bogota. We verbleven in de wijk Candalaria, het historisch gedeelte van de stad. De meeste kerken en woningen zijn nog in de oude koloniale stijl bewaard gebleven, wat voor een mooi straatbeeld zorgt. We hebben hier de hele dag lekker rondgewandeld en genoten van alles wat de stad te bieden heeft, de mooie gebouwen, de leuke mensen en het lekkere eten (vooral de empanadas). Ook hoorde je de hele dag overal muziek en was het de hele dag gezellig druk op straat. Alleen 1 nadeel voor stef, Bogota ligt op 2600 meter hoogte, waardoor ze last kreeg van hoogteziekte. Gelukkig heeft dat niet de pret bedorven, want s'avonds hebben we nog lekker een cocktailtje gedronken in een barretje in de stad. Daarna zijn we met gevaar voor eigen leven in het donker naar ons hostel teruggelopen :). We hebben het overleefd hoor!!! Haha

1. Corinne:
    7 september 2015
    Heeeeeeeeel veel plezier en ik blijf jullie geweldige reis volgen hoor! Xx
  2. Hans:
    7 september 2015
    Hallo baasjes,het gaat goed hoor .wel even wennen natuurlijk.
    Maar ik heb mijn draai intussen wel een beetje gevonden.
    Dus geniet maar van de vakantie en maak je om mij maar niet te druk.ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Bentley. XXX
  3. Hennie:
    8 september 2015
    Hoi lieve kinderen,

Fijn zo wat van jullie reis mee te beleven en ook nog plaatjes erbij!

Liefs Hennie