Santa Marta dag 3 en 4

6 september 2015 - Santa Marta, Colombia

Dag 3

Weer zijn we s'ochtends vroeg wakker. We worden wakker met een leuke verrasing, het regent en hard ook. Daar staat Bogota ook om bekend, dat het veel kan regenen. We hebben de stad ook wel bekeken en besluiten om te vertrekken naar het noorden, om precies te zijn Santa Marta, waar het lekker warm is!! Tijdens het ontbijt proberen we online een goedkope vlucht te regelen. We vinden een goedkope vlucht, maar het lukt niet om deze te boeken, want de vlucht moet minimaal 4 uur van te voren geboekt worden. Degene achter de receptie van het hostel is zo vriendelijk om voor ons FF te bellen naar de luchtvaartmaatschappij. De vlucht kan gelukkig nog wel worden geboekt krijgen we te horen, maar we moeten wel direct naar het vliegveld om dit te regelen. Dus zo gezegd zo gedaan. We pakken onze spullen in, regelenen taxi en op naar het vliegveld. Dit keer betalen we wel een normale prijs voor de taxi!!, want we weten nu hoe het werkt. De vlucht van 1,5 uur die daarop volgt verloopt prima. Stef is blij dat we in de warmte en op zeeniveau zitten!! Weer een taxi genomen naar een hostel die we tripadvisor gevonden hebben en kijken of ze nog een kamer voor ons hebben. Dit lukt, we hebben een kamer met een mini 2 persoonsbed, gemaakt voor de kleine colombianen. We douchen lekker onder een pijpje dat uit de muur komt en gaan direct weer op pad. Er heerst hier een hele andere sfeer dan in Bogota. Het is hier een stuk relaxer, je merkt meteen dat je aan de Cariben zit. De rest van de dag hebben lekker aan het strand gezeten en s'avonds heerlijk gegeten in een lokaal restaurant.

Dag 4

De dag begint na te hebben ontbeten, weer lekker aan het strand. Dit keer ons privé strand, dat we iets verderop vinden. Het is een verlaten strand dat waarschijnlijk in bezit is van het hotel wat erachter gebouwd word. Het is een heel mooi strand, het glinstert van goudkleurige vlokjes die door het zand heen zitten. Na een aantal uur op het strand te hebben gelegen, gaan we op zoek naar wat te eten. We vinden een leuk uitziend restaurantje, waar het lekker druk is. We gaan zitten en krijgen de menukaart. Ze hebben alleen een Spaanstalige menukaart en geen engelssprekende bediening. We proberen de menukaart een beetje te ontcijferen. Misha bestelt beef en Stef vraagt in gebrekkig Spaans of er vegetarische gerechten op de kaart staan.Ze kiest wat uit en hoopt dat ze een goede keuze heeft gemaakt. Niet dus!!! De serveerster komt aan met rundvlees voor Misha en voor Stef een hele vis!!! Misha heel hard lachen natuurlijk!!! We hebben dus maar geruild, want Stef houd niet van vis!! We hebben allebij wel heerlijk gegeten. Achteraf hebben we er allebij hard om kunnen lachen.

1. Jolanda van Bloemendaal:
    8 september 2015
    Wat leuk om de foto's te zien en te lezen over jullie verblijf in Colombia. Een hele fijne tijd in het prachtige Colombia! Ik kan niet wachten op nieuwe verhalen!

Saludos, Wouter, Jolanda, Diego en Manuel
  2. Hennie:
    8 september 2015
    Veel plezier in de Sierra Nevada! XXX Hennie
  3. Jessica:
    9 september 2015
    Ben benieuwd naar de rest.
  4. Oma.:
    10 september 2015
    Wat spannend en fijn om zo mee te reizen met jullie,wacht op vervolg!
    liefs.
  5. Hans:
    13 september 2015
    Hee,het gaat uitstekend met jullie kleine mannetje.
    Hij is alleen een beetje vervelend tegen mijn zoon,maar hij heeft mijn hart wel een beetje gestolen.Beniewd naar de rest van jullie reis.Spreek jullie.

Groetjes.