Sierra Nevada de Santa Marta dag 5,6,7,8

8 september 2015 - Sierra Nevada De Santa Marta, Colombia

Dag 5

Vandaag begint het echte avontuur. We gaan een trekking doen van 4 dagen door de jungle/gebergte 'Sierra Nevada de Santa Marta'.
We staan vroeg op om 8 uur bij het hostel te zijn we worden opgepikt. De rest van de groep is zich ook aan het klaar maken om te vertrekken. Het zijn Engelsen die elkaar al kennen en 1 Colombiaanse man 'de vader van een vriend van een jongen uit de groep'. Het duurde FF voordat de gidsen er waren. Uiteindelijk vertrokken we pas om 9 uur met de jeep.
De rest van de groep had nog niet gegeten, dus zijn we na een uur rijden nog even gestopt bij een restaurantje. Ze wilden ook graag nog wat drank inslaan voor de komende dagen. Voor het eten zijn we nog naar een winkeltje geweest en kwamen terug met 4 liter rum. Na lekker gegeten te hebben we onze weg weer vervolgd. Na een hobbige rit van een aantal uur zijn we eindelijk op de plek waar de trekking begint.
De muilezels die klaar staan worden volgeladen met eten voor de komende dagen. Rugzak op ons rug en gaan!! Misha heeft de grootste en zwaarste rugzak van de groep en word door iedereen haast voor gek verklaard. We zijn in ieder geval goed bereid!!
De trekking begint al zwaar en 1 meisje van de groep houd het na een uur al niet meer vol. Ze word op èèn van de muilezels gezet en we gaan verder. Het gebied is echt supermooi!! Na een aantal uur gelopen te hebben vragen een aantal van de groep zich af hoe lang het nog duurt. De gidsen vertellen dat het nog ongeveer 2 uur lopen is. We hebben al die tijd bijna alleen maar omhoog gelopen, dus de vermoeidheid begint toe te slaan. Als we doorlopen kunnen voordat het donker wordt bij ons eerste verblijf zijn. Ondertussen begint het schemerig te worden. Een deel van de groep loopt te langzaam en zorgt ervoor dat we uiteindelijk in het donker verder moeten lopen. Gelukkig heeft ons oma ons 2 zaklampen cadeau gedaan, waar we nu gelukkig gebruik van kunnen maken. De rest van groep moet het doen met de verlichting van hun telefoon. Stef begint het wandelen nu behoorlijk zat te worden net als een aantal van de rest. Gelukkig zorgt de jongste van de groep 'Adam' voor entertainment. Hij heeft een draagbare box bij zich en zet zijn muziek aan. Onderweg komt Adam ook nog een vogelspin tegen en roept dit naar de rest. Stef begint te schreewen en durft er niet langs. De Colombiaanse man met de bijnaam 'papa' trapt de spin dood net nadat Adam er nog een foto van heeft gemaakt. Na nog 2,5 uur in het donker te hebben gelopen, komen we eindelijk aan bij de boerderij waar we verblijven. Er word heerlijk voor ons gekookt en de fles rum wordt tevoorschijn gehaald. De bewoners drinken ook mee en het is een hartstikke gezellige avond. Daarna gaan we douchen en lekker naar bed!!!

1. Jolanda van Bloemendaal:
    19 september 2015
    Wat een avontuur door de jungle! Ik zou ook graag langs een vogelspin lopen brrrrrrrrrr!!!
  2. Hennie:
    20 september 2015
    Dat hebben jullie maar weer goed gedaan en fijn aan het eind lekker eten douchen en slapen! En een glaasje rum.

Liefs XXX Hennie
  3. Oma.:
    22 september 2015
    heerlijk om mee te reizen met jullie!
  4. Thomas en Karlijn:
    28 september 2015
    Hola Stef en Misha,

Que tal?
    Jullie verhalen zien er goed uit! Hoop dat jullie nog mooie avonturen zullen meemaken. We zullen jullie blijven volgen.

Liefs